Опис (највише 500 речи):
Интегрисане академске
студије ТЕХНИКА И ИНФОРМАТИКА, предвиђеним садржајима и методама рада, треба
да обезбеде:
- образовање
наставника компетентног за трансфер знања из области технике и
информатике (компетенције за наставну област, предмет и методику
наставе), за поучавање, подршку развоју личности ученика и комуникацију
и сарадњу;
- овладавање
системима концепата и теорија о технолошким системима, производњи, техници,
информатици и информационим технологијама;
- овладавање
системима концепата и теорија о настави и педагошком деловању у
традиционалном и електронски подржаном образовном окружењу;
- стицање
академских вештина и метода за њихово даље усавршавање и развој;
- развој
самосталности, аналитичког и критичког приступа у решавању педагошких и
техничко-технолошких проблема;
- развој
стваралачких способности и вештина за спровођење различитих процедура
развоја техничко-технолошког образовног подручја, али и
техничко-технолошког подручја у ваншколским условима;
- образовање
и оспособљавање стручњака за рад у динамичном педагошком процесу:
оспособљавање за планирање наставног и васпитно-образовног рада,
препознавање и решавање проблема, евалуацију и унапређивање процеса,
- образовање
и оспособљавање стручњака за истраживачки рад у посебним
техничко-технолошким подручјима и за трансфер ових сазнања у
одговарајућа образовна подручја;
- обезбеђивање
квалитетног наставничког кадра за трансфер техничко-технолошко-информатичких
сазнања у наставни процес и тиме повећавање техничко-технолошких
компетенција ученика, а као крајњи циљ и повећање техничко-технолошке и
информатичке писмености и компетенција свих грађана;
- оспособљавање
студената за даље самообразовање и истраживање;
- стицање
професионалних компетенција и развој метода за њихово даље усавршавање
као основе професионалног и/или научног развоја.
Посматрано из угла потреба система
васпитања и образовања у Србији, циљ овог студијског програма је развој
наставника-професионалца компетентног да врши трансфер техничко-технолошких и
информатичких знања, дa раним радом са децом усмерава њихову техничку и
информатичку писменост и професионални развој, а тиме делује на подизање
нивоа техничко-технолошког подручја рада у држави.
Посебни циљеви овог студијског програма
одређени су друштвеним контекстом и стратегијом развоја нашег друштва као
друштва знања и континуираног доживотног учења.
|