Стандард 4: Компетенције дипломираних студената Савладавањем студијског програма студент стиче опште и предметно-специфичне способности које су у функцији квалитетног обављања стручне, научне и уметничке делатности. |
Опис општих и предметно-специфичних компетенција студената (највише 200 речи): Опис исхода учења (највише 200 речи):
Студијски програм је конципиран тако да његовим савладавањем студент стиче опште и предметно-специфичне компетенције: 4.1 Студент стиче опште способности за: · Интеграцију знања и критичког мишљења при решавању сложених проблема. · Стручно и научно утемељене анализе проблема, синтезе решења, предвиђање понашања усвојеног решења у експлоатацији, са јасном представом шта су предности и недостаци усвојеног решења. · Вођење делова развоја, пројектовања, конструисања и експлоатације сложених система. · Интензивно коришћење информационо-комуникационих и других технологија. · Стално унапређење знања и праћење развоја светске технологије, кроз самостално праћење стручне литературе. · Решавања проблема у новом (сличном, непознатом) окружењу, унутар уже научне области. 4.2а Предметно-специфичне способности на модулу Индустријска електроенергетика су: · Детаљно познавање и разумевање области употребе електричне енергије у индустрији. · Могућност решавања сложенијих проблема пројектовања, уградње и испитивање електро опреме у индустрији. · Способност пројектовања и испитивања специјалних електричних инсталација (зградама и погонима). · Оспособљеност за пројектовање и одржавање регулисаних и вишемоторних погона. · Способност анализирања и презентације добијених резултата моделовања, пројектовања, конструисања и испитивања електро опреме и система области индустријске електроенергетике. 4.2б Предметно-специфичне способности на модулу Електроенергетски системи су: · Темељно познавање и разумевање широке класе проблема у ужој научној области. · Оспособљеност за учешће у развоју, пројектовању, конструисању и примени сложених електроенергетских система, или њихових делова. · Самостално креирање и извођење експеримената и мерења. Способност коришћења модерне истраживачке и рачунарске опреме, статистичке и друге обраде добијених резултата. · Утврђивање стања ВН-опреме датог типа и дефинисања потребних мера и активности да би се стање опреме довело на жељени ниво · Способност уочавања потребе и могућности примене нових технолошких решења, на основу резултата техно-економских анализа · Способност уочавања проблема и њиховог решавања када је у питању „прелазак“ са пасивне на активну дистрибутивну мрежу (сагледавање тренутног стања, дефинисање потреба и услова за реконфигурацију, утврђивање параметара нове мреже и принципа експлоатације) 4.2в Предметно-специфичне способности на модулу Рачунарско инжењерство су: · Коришћење техника, вештина и савремених софтверских алата у инжењерској пракси. · Темељно познавање и разумевање широке класе проблема у ужој научној области рачунарског инжењерства. · Оспособљеност за пројектовање, реализацију и примену рачунара и рачунарски базираних уређаја. · Способност за развој, пројектовање конструисање и примену компоненти, система и процеса на основу задатих техничких спецификација. · Оспособљеност за имплементацију и коришћење модерних инжењерских средстава и техника (укључујући нове компјутерске технологије) у разним областима електротехнике. 4.2в Предметно-специфичне способности на модулу Даљинско управљање су: · систем сложених теоријских знања о процесима и технолошким системима управљања; · оспособљеност за селекцију, примену, истраживање, евалуацију, иновирање и развој савремених метода даљинског управљања и надзора система и процеса; · специјализована знања и вештине из посебних области везаних за даљинско управљање: рачунарске технике, напредних техника за дигиталну обраду сигнала, Интернет и савремених комуникационих технологија, савремених интелигентних сензорских система и инструментације, интеракције човек-рачунар, програмирање PLC-а; · оспособљеност да користи сложене теорије у интерпретацији и да демонстрира практична знања и примењује их у техничком вођењу система за даљински надзор процеса, пројектовању система за даљинско управљање процесима, техничком вођењу система даљинског управљања, креирању специјализованих обука и курсева за запослене у области даљинског надзора и управљања, пројектовању и администрирању комуникационих мрежа. Савладавањем овог модула студијског програма студент је : · оспособљен да развија критичко разумевање кључних концепата теорије даљинског управљања · оспособљен да развија практичне вештине у пројектовању, имплементацији и одржавању процеса и система даљинског управљања · снабдевен практичним знањима о низу апликација и окружења за даљинску аквизицију, мониторинг и управљање · оспособљен да ради на системима даљинског управљања и да развија такве системе · оспособљен да развија сопствене иновативне и креативне апликације за ефективну имплементацију нових решења проблема даљинског управљања · снабдевен посебним знањима и вештинама из интелигентних сензора, аквизиције података, напредних техника обраде сигнала, савремених комуникационих система, пројектовања корисничких интерфејса за апликације даљинског управљања, симулација и моделовања система и процеса, програмирања PLC-а · снабдевен знањима и вештинама за колаборативни групни рад на пројектима даљинског управљања · снабдевен знањима и вештинама за планирање, прикупљање и обраду података и креирање извештаја
|
Евиденција : Додатак дипломе – Прилог 4.1. a Модул 1 ЕЕС Додатак дипломе – Прилог 4.1. b Модул 2 ИЕЕ Додатак дипломе – Прилог 4.1. c Модул 3 РИ Додатак дипломе – Прилог 4.1. d Модул 4 ДУ |