Стандард 4. Компетенције дипломираних студената Савладавањем студијског програма студент стиче опште и предметно-специфичне способности које су у функцији квалитетног обављања стручне, научне и уметничке делатности.. |
Опис општих и предметно-специфичних компетенција студената Савладавањем студијског програма мастер академских студија ПРЕДМЕТНА НАСТАВА студент постаје професионално компетентан и стиче знања, вештине, способности, ставове и друге мотивационе диспозиције које обезбеђују квалитетно обављање професионалне делатности каква је настава, а у складу са почетним нивоом компетенција предвиђених Стандардима компетенција за професију наставника и њиховог професионалног развоја1. Опште компетенције: § систем знања, способности и вештина стручног и научног критичког приступа истраживању и решавања конкретних проблема; вештине писања и презентовања стручних и научних радова; истраживачка самосталност; планирање и предузимање независних истраживања наставе високог квалитета; § тимске компетенције и вештине ефикасне комуникације у наставним/радним и истраживачким процесима; § оспособљеност за континуирано образовање и изграђивање интердисциплинарног приступа проблемима; § деловање у складу са професионалном и научном етиком. Предметно-специфичне компетенције: § систем сложених теоријских и практичних знања из области студија и будућег наставног рада; § систем сложених теоријских знања о педагошким процесима и наставном раду; § оспособљеност за селекцију, примену, истраживање, евалуацију, иновирање и развој савремених метода и облика учења и поучавања; § вештине планирања и управљања процесима учења и поучавања, као и обликовања ситуација учења; § оспособљеност да користи сложене теорије у интерпретацији наставног процеса и да демонстрира практична знања и примењује их у селекцији и развоју наставних садржаја, наставних материјала, наставних ситуација, § оспособљеност за остваривање сложених наставничких улога засновано на ефикасном систему педагошких, комуникационих и програмских компетенција. Опис исхода учења Студијски програм мастер академских студија ПРЕДМЕТНА НАСТАВА омогућава да студент завршетком студија: § познаје систем, принципе, циљеве, исходе и стандарде образовања и васпитања; § функционално објашњава процес и димензије васпитања и образовања, наставе, учења и поучавања, сложене интеракције карактеристика ученика и васпитно-образовног окружења; § истражује основне принципе учења и користи их у настави; § истражује проблеме у наставном процесу, али и истраживачке проблеме у различитим технолошким системима и радним процесима које представља ученицима; § прилагођава наставни процес и педагошке активности карактеристикама ученика; § креативно примењује једноставне технике и производне и информационе технологије у наставном процесу и раду са ученицима; § планира и управља процесима наставе и учења подстичући функционалне стилове и стратегије учења, програмира садржаје наставе и наставни рад; § планира и управља процесима поучавања и учења одраслих полазника; § разуме и планира социјалну интеракцију у наставним и ваннаставним активностима и користи технике успешне комуникације, укључујући и могућности ИКТ; § интердисциплинарно приступа анализи проблема (наставе уопште и наставе посебних техничко-технолошких предмета) и њиховом решавању; § развија план и технике оцењивања, прикупља података о постигнућу и интерпретира напредовања ученика; § усклађује своју праксу са иновацијама у образовању и васпитању; § анализира и унапређује своје улоге; управља сопственим учењем и планира професионални развој у овим подручјима рада; § прати и евалуира наставни процес и наставни рад, способан је за саморефлексију.
|
Евиденција: Додатак дипломе – Прилог 4.1 § |