Стандард 4: Компетенције дипломираних студената Савладавањем студијског програма студент стиче опште и предметно-специфичне способности које су у функцији квалитетног обављања стручне, научне и уметничке делатности. |
Опис општих и предметно-специфичних компетенција студената (највише 200 речи): Опис исхода учења (највише 200 речи):
Студијски програм је конципиран тако да његовим савладавањем студент стиче опште и предметно-специфичне компетенције које су специфициране од стране водећих европских инжењерских школа и асоцијација, које се баве образовањем инжењера електротехнике и рачунарског инжењерства. 4.1 Студент стиче опште способности за: · Разумевање, формулисање, способност креативног тумачења и решавања различитих инжењерских проблема. · Практичну примену математичких, електротехничких и других научних дисциплина и инжењерских алата, укључујући њихову мултидисциплинарну повезаност. · Разумевање професионалне, инжењерске и етичке одговорности. · Оспособљеност за самостално коришћење стручне литературе и имплементацију нових техничких решења. · Мултидисциплинарни и тимски рад. · Способност презентовања техничких материјала у форми писаних чланака, студија и извештаја, или усмених саопштења, предавања и слично, уз поштовање одговарајућих техничких стандарда, правила језичког изражавања и стручне дискусије. · Способност за анализу и интерпретирање инжењерских и других научних резултата. 4.2а Предметно-специфичне способности на модулу Индустријска електроенергетика су: · Разумевање и примена основних закона електротехнике, детаљно познавање и разумевање области употребе електричне енергије у индустрији. · Могућност решавања проблема пројектовања, уградње и испитивање електро опреме у индустрији. · Способност пројектовања и испитивања електричних инсталација (зградама и погонима). · Оспособљеност за пројектовање и одржавање електромоторних погона. · Способност анализирања и презентације добијених резултата моделовања, пројектовања, конструисања и испитивања електро опреме и система области индустријске електроенергетике. 4.2б Предметно-специфичне способности на модулу Електроенергетски системи су: · Темељно познавање и разумевање фундаменталних концепата електротехнике, са ширим знањима у оквиру електроенергетике. · Оспособљеност за решавање шире класе проблема пројектовања, производње и експлоатације електроенергетске опреме, као и за њено испитивање и извођење разних врста експеримената (укључујући анализу и презентацију резултата). · Способност пројектовања и извођења инжењерских експеримената, анализе и имплементације добијених резултата. · Оспособљеност за учешће у развоју, пројектовању, конструисању и примени сложених електроенергетских система, или њихових делова (разводних постројења произвољног напонског нивоа, надземних и кабловских водова и дистрибуираних извора (малих електрана) произвољног типа) · Способност управљања радом хидро- или термо-електране за дату конфигурацију и степен оптерећења ЕЕС-а · Способност утврђивања услова под којим се мала електрана датог типа може прикључити на дистрибутивну мрежу одређеног напонског нивоа. 4.2в Предметно-специфичне способности на модулу Рачунарско инжењерство су: · Коришћење техника, вештина и савремених софтверских алата у инжењерској пракси. · Темељно познавање и разумевање фундаменталних концепата електротехнике, са ширим знањима у оквиру рачунарског инжењерства. · Оспособљеност за пројектовање, реализацију и примену рачунара и рачунарски базираних уређаја. · Способност за развој, пројектовање конструисање и примену дигиталних компоненти, система и процеса на основу задатих техничких спецификација. |
Евиденција : Додатак дипломе – Прилог 4.1. a Модул 1 ЕЕС Додатак дипломе – Прилог 4.1. b Модул 2 ИЕЕ Додатак дипломе – Прилог 4.1. c Модул 3 РИ |