Стандард 8: Оцењивање и напредовање студената Оцењивање студената врши се непрекидним праћењем рада студената и на основу поена стечених у испуњавању предиспитних обавеза и полагањем испита. |
Опис (највише 500 речи): На Факултету техничких наука у Чачку се континуирано и систематски прати и мери постигнуће и напредовање студената у оквиру редовних наставних активности, према динамици испитних рокова и семестрално. Поступци праћења успеха студената, као и начини корективног деловања дефинисани су у Правилнику о полагању испита и оцењивању и Стратегијом обезбеђење квалитета. Резултати успеха студената се анализирају на Наставно научном већу факултета и на основу изведених закључака предузимају се корективне мере. Студент савлађује студијски програм похађањем наставе и активним учествовањем у њој, испуњавањем предиспитних обавеза и полагањем завршног испита, чиме стиче одређени број ЕСПБ бодова у складу са студијским програмом. Број ЕСПБ за сваки предмет одређује се на основу радног оптерећења студената у савлађивању предмета и применом јединствене методологије Факултета техничких наука у Чачку за све студијске програме. Успешност студената у савлађивању сваког предмета посебно се континуирано прати током наставе и изражава бодовима. Максимални број бодова које студент може да оствари на предмету је 100. Студент стиче бодове на предмету кроз рад у настави, испуњавањем предиспитних обавеза и полагањем испита. Минималан број бодова које студент може да оствари испуњавањем предиспитних обавеза је 30, а максималaн 70. Сваки предмет из студијског програма има јасно објављен начин остваривања бодова. Укупан број бодова за предмет обухвата све активности (предиспитне и завршне) предвиђене спецификацијом предмета, а које одражавају квалитет стечених знања и вештина. Студенти се оцењују помоћу унапред објављених критеријума, правила и процедура које су детаљно презентиране у Статуту Факултета и Правилнику о студијама. Укупан успех студента на предмету изражава се оценом од 5 (није положио) до 10 (изузетан-одличан) и изражава квалитет стечених знања и вештина. Полагањем испита студент стиче одређени број ЕСПБ бодова. Студент се опредељује за онолико предмета колико је потребно да се оствари најмање 37 ЕСПБ бодова у једној школској години. Студент се може уписати у другу годину основних академских студија ако стекне најмање 37 ЕСПБ бодова из прве године студија. Студент се може уписати у трећу годину основних академских студија ако стекне 37 ЕСПБ бодова из прве године студија и најмање 37 ЕСПБ бодова из друге године студија, односно најмање 74 ЕСПБ бодова из прве две године студија. Студент се може уписати у четврту годину основних академских студија ако стекне 60 ЕСПБ бодова из прве године студија, 37 ЕСПБ бодова из друге године студија и најмање 37 ЕСПБ бодова из треће године студија, односно најмање 134 ЕСПБ бода из прве три године студија. Студент који не оствари потребне услове за упис у наредну годину студија, обнавља упис у исту годину студија. Постизање високо способних и образовних инжењера предузетничког менаџмента који ће брзо развијти добру каријеру, кроз самосталну предузетничку иницијативу или квалитетно запошљавнаје код различитих послодаваца приватног и јавног сектора и различитих величина предузећа, ће допринети вредновању квалитета студија и препознавању валидности вештина инжењера предузетничког менаџмента. |
Табела 8.1 Збирна листа поена по предметима које студент стиче кроз рад у настави и полагањем предиспитних обавеза као и на испиту. Табела 8.2 Статистички подаци о напредовању студената на студијском програму. |
Евиденција: Књига предмета - (у документацији и на сајту институције)-Прилог 5.2 |