I |
PLENARY SESSION |
1.1. |
Miroslav Demić, Dragan Golubović
Neke specifične relacije između tehničko-tehnoloških nauka i društva |
1.2. |
Jelena Najdanović Tomić, Veljko Aleksić, Srđan Verbić, Željko M. Papić
Standardi za tehničko i informatičko obrazovanje |
1.3. |
Dragan Golubović
Pravci razvoja obrazovanja iz tehnike i informatike |
1.4. |
Mirčeta Danilović, Predrag Danilović
Problemi određivanja značenja i definisanja pojmova ,,informaciona’’, ,,informatička’’, ,,informaciono-komunikaciona’’, ,,informaciono-kompjuterska’’ obrazovna tehnika i tehnologija |
|
|
II |
TECHNICS EDUCATION CHALLENGES |
II a. Technics and Informatics Education |
2.1. |
Dragana Smiljanić
Podsticanje i razvoj kreativnosti u nastavi tehničko-informatičkog obrazovanja sa ciljem ostvarivanja standarda postignuća učenika |
2.2. |
Mara S. Šiljak, Mile S. Šiljak, Ivan R. Tasić
Tehničko i informatičko obrazovanje i predstojeća reforma osnovne škole u Srbiji |
2.3. |
Milan Sanader
Tehnika u nastavnim programima osnovnih škola Slovenije, Hrvatske i Srbije |
2.4. |
Dragana Bjekić, Veljko Aleksić, Milica Vučetić
Dvodimenzionalni model Blumove taksonomije u nastavi TIO |
2.5. |
Ivan Tasić, Jelena Tasić, Dajana Tubić, Mara Šiljak
Primena softverskih modela u nastavi tehnike |
2.6. |
Radica Aleksandrov, Slobodan Aleksandrov, Zoran Jovanović
Novi pristup u nastavi programiranja industrijskog robota |
2.7. |
Nataša Pajović
Učenje programiranja korišćenjem Skreč programskog jezika |
2.8. |
Natalija Diković, Snežana Dragićević, Srećko Ćurčić
Uticaj takmičenja iz tehničkog i informatičkog obrazovanja na nivo postignuća učenika |
2.9. |
Маrijana Bačanin, Danijela Rančić, Boban Jovanović
Metodičko uputstvo za realizaciju časova iz oblasti saobraćaja u osnovnoj školi |
2.10. |
Danijela Vasilijević, Snežana Dragićević
Popularizacija obnovljivih izvora energije kroz vannastave aktivnosti u osnovnom obrazovanju |
2.11. |
Duško Bojić
AUN u nastavi TIO u osnovnoj školi „Jevrem Obrenović’’ u Šapcu |
2.12. |
Radmilo Lazarević
Dokimološko istraživanje - ispitivanje karakteristika jednog TZ/NZOT u osnovnoj školi |
2.13. |
Goran Manojlović, Nada Bojić, Ivica Nikolić
Uloga i značaj medijateke u realizaciji nastave |
2.14. |
Mile Penkov, Mladen Jovanović
Saradnja bibliotekara osnovne škole sa nastavnicima Tehničkog i informatičkog obrazovanja i Informatike i računarstva |
2.15. |
Svetlana Obradović, Milica Vučetić
Specifične smetnje u učenju u savladavanju tehničko-informatičkih predmeta |
|
II b. University Education in Engineering |
2.16. |
Ksenija Jovanović, Bojo Kolonžovski, Dijana Vučković, Zoran Slavnić
Model strateškog planiranja visokog obrazovanja |
2.17. |
Igor Bjelić, Sanja Marković, Nenad Marković, Slobodan Bjelić
Metod projektovanja funkcionalne strukture tehničkih sistema |
2.18. |
Uroš Jakšić, Slobodan Bjelić, Nenad Marković
Perspektive “energije” i modula energetika u informatičko-logičkom modelu nauke |
2.19. |
Elena Nikolova
Use of E-learning courses in agronomic |
2.20. |
Dušan Bikov, Aleksandra Stojanova, Aleksandra Mileva
Software tools for learning “Computer security” course |
2.21. |
Slobodan Bjelić, Nenad Marković, Jeroslav Živanić
Jedan metod za analizu prelaznog procesa u kolu sa raspodeljenim parametrima i nelinearnom koncentrisanom induktivnošću |
2.22. |
Rajko Mitrović, Ivan Živanović, Ivan Radeljić, Branko Marković
Korišćenje asinhronog dinamičkog programiranja u rešavanju problema optimalne staze |
2.23. |
Marko Rosić, Miroslav Bjekić, Miloš Božić
Metode impulsno širinske modulacije kroz implementaciju na DSP TMS320F2812 |
2.24. |
Miloš Božić, Milica Naumović
Virtualni osciloskop kreiran u LABVIEW |
2.25. |
Željko Stanković, Željko Papić, Danijela Minić
Univerzalni programabilni logički kontroler druge generacije |
2.26. |
Siniša Minić, Miloš Vorkapić
Primena mehatronike u proizvodnji transmitera |
2.27. |
Mladen Milić, Branko Koprivica, Alenka Milovanović
Primena programskog paketa Wolfram Mathematica za unapređenje nastave iz oblasti teorijske elektrotehnike |
2.28. |
Vesna Ružičić, Marija Blagojević
Prilog kreiranju GIS laboratorijskih vežbi |
2.29. |
Branko Marković, Željko Borić, Nikola Radović
Simulacija metoda ,,predaja žetona’’ u token ring mrežama |
2.30. |
Panto Ranković
MRAS observer sa neuronskom mrežom |
|
|
III |
INFORMATION TECHNOLOGY IN EDUCATION |
3.1. |
Biljana Radulović, Biljana Marić
Komparativna analiza informacionih sistema u obrazovanju na području zapadnog Balkana |
3.2. |
Živadin Micić, Marija Blagojević
Inovacijama ka napretku učenja - na primerima standardizacije IT i sveukupnog stvaralaštva |
3.3. |
Olivera Ostojin
Metodički okviri primene informacionih tehnologija u nastavi |
3.4. |
Stanislav Stevuljević, Dragan Golubović
Informatička opremljenost i primena informatičkih tehnologija u osnovnim školama gradske opštine Rakovica |
3.5. |
Miroslava Jordović Pavlović, Siniša Ranđić, Jelena Pavlović
Kolaborativni softver kao podrška poslovnim procesima srednje škole |
3.6. |
Saša Stojković
Simulacioni model za učenje prekostrujne zaštite srednje naponskih vodova u elektrotehničkoj školi |
3.7. |
Jelena Maksimović
Uloga i značaj programa SPSS u nastavi pedagoške statistike |
3.8. |
Slavica Dimitrijević, Zoran Mitrašinović, Jovan Marković
Formiranje baze podataka motoričkih sposobnosti dece pripremljene za obradu u SPSS-u |
3.9. |
Tatjana Bajić, Mira Vidaković
Uloga algoritma u okviru informatičkog obrazovanja |
3.10. |
Natalija Jovanović
Metodički izazovi u nastavi društveno-humanističkih nauka u srednjoj školi |
3.11. |
Dragana Pavlović Breneselović
(Ne)postojeći digitalni prostor u predškolskom vaspitanju Srbije |
3.12. |
Daliborka Purić, Sanja Maričić
Neki aspekti primene informacione tehnologije u nastavi u mlađim razredima osnovne škole |
3.13. |
Milenko Kundačina, Predrag Spasojević
Aktuelizacija sadržaja prirode i društva domaćim zadacima sa primenom mobilnog telefona i interneta |
3.14. |
Jаsnа Аdаmоv, Stаnislаvа Оlić, Mirjаnа Sеgеdinаc
Didaktičke igre u nastavi hemije |
3.15. |
Jasmina Pezo, Meliha Zejnilagić-Hajrić
Mogućnost primjene informacione tehnologije u nastavi hemije |
3.16. |
Miroljub Ivanović, Uglješa Ivanović
Savremene informacione tehnologije u nastavi fizičkog vaspitanja |
3.17. |
Gordana Stepić
Kreiranje web sajta osnovne škole |
3.18. |
Jelena Đekić-Lović, Obrad Aničić
Informacione i komunikacione tehnologije |
3.19. |
Obrad Aničić, Jelena Đekić-Lović
Internet servisi |
3.20. |
Aleksandar Vasev, Momčilo Vujičić, Ana Novaković, Biljana Vasev
Radmin kao sredstvo kontrole znanja učenika na času računarstva i informatike |
3.21. |
Brankica Todorović
Primena računovodstvenog programa za knjiženje u realizaciji nastave |
3.22. |
Mirjana Blagojević
Primena Skinerove teorije programiranja u nastavi gramatike |
3.23. |
Miroslav Marić, Milena Marić, Katarina Radaković
Razvoj i primena interaktivnog obrazovnog softvera iz matematike za decu predškolskog uzrasta |
3.24. |
Željko Marković
Pedagoško-psihološko i didaktičko oblikovanje časa matematike uz pomoć računarskog softvera |
3.25. |
Marija Nešković, Darko Nešković
Softverski paket za učenje nastavnog predmeta Svet oko nas |
3.26. |
Jasmina Živković, Miloš Janković, Jelena Živković
Učenik u ulozi muzičkog urednika - aktivnost koja podrazumeva upotrebu IK(M)T |
3.27. |
Vojislav Ilić
Savremeni mediji i nastava likovne kulture |
|
|
IV |
E-LEARNING |
4.1. |
Milica Andevski, Jasmina Arsenijević
Pedagoška digitalizacija - između arhiviranja i interaktivnosti |
4.2. |
Vesna Nikolić, Dragan Veličković
Elektronsko učenje u osnovnom obrazovanju |
4.3. |
Risto Hristov, Galina Josifovska, Martin Milosavljev-Apostolovski, Jelena Gorgev
,,Mobilan učitelj’’, online kreator izlaganja nastavnih sadržaja |
4.4. |
Živka Krnjaja
Kompjuterska igra kao interaktivni narativ |
4.5. |
Dejan Viduka, Biljana Viduka
Pojam i implementacija elektronskog obrazovanja u Srbiji |
4.6. |
Branka Arsović
Društvene mreže - izazov i mogućnost za obrazovanje |
4.7. |
Mirjana Brković, Danijela Milošević, Zoran Jeremić
Upotreba društvenih mreža za unapređenje kolaboracije u elektronskom učenju |
4.8. |
Marija Blagojević, Živadin Micić, Nebojša Stanković
Analiza korišćenja Moodle sistema za upravljanje učenjem |
4.9. |
Marjan Milošević, Danijela Milošević, Radojka Krneta
Sigurnost i privatnost u online učenju na Tehničkom fakultetu u Čačku |
4.10. |
Marija Nikolić, Nataša Gojgić
Razvoj i uloga E-learning-a u cilju osavremenjivanja nastavnog procesa |
4.11. |
Radojka Mikšin
Faktori koji ometaju E-učenje |
4.12. |
Sandra Milunović, Srećko Ćurčić
Metodika obrazovanja iz oblasti tehnike zasnovana na primeni učenja na daljinu |
4.13. |
Momčilo Vujičić, Aleksandar Vasev, Ana Novaković, Biljana Vasev, Nebojša Gijić
GoToMeeting Internet multimedijalna konferencija |
4.14. |
Igor Solaković, Dušan Stanković, Ana Spremić Solaković
Značaj web portala kao ozvora elektronskog nastavnog materijala za pripremu i realizaciju nastave |
4.15. |
Veljko Aleksić, Đorđe Damnjanović, Željko Stanković
Hipermedija u procesu nastave |
4.16. |
Jelena Đekić-Lović, Obrad Aničić
Videokonferencija u online edukaciji |
4.17. |
Snežana Mijailović
Interaktivni sistem MIMIO XI u nastavi |
4.18. |
Andrijana Šikl
Didaktički potencijal interaktivnih tabli i pedagoški aspekt njihove primene u nastavi |
4.19. |
Ljiljana Đurović, Katarina Božović
Elektronski udžbenik u osnovnoj školi |
|
|
V |
ICT in Non-school Enviroment |
5.1. |
Ljubiša Preradović, Biljana Antunović, Vlado Simeunović, Aleksandar Janković
Analiza akustičnog komfora zaposlenih na Banjlučkom Univerzitetu |
5.2. |
Jezdimir - Luka Obadović, Vera Obadović
Informatički model uvođenja IKT i sistema kvaliteta u primarni nivo zdravstvene zaštite |
5.3. |
Vera Obadović, Jezdimir - Luka Obadović
Web portal u zdravstvu |
5.4. |
Marija Blagojević, Maja Božović, Suzana Petrović, Danijela Milošević, Goran Devedžić
An approach to modeling medical information systems |
5.5. |
Done Stojanov, Todor Cekerovski, Gabriela Sutev
Technically supported bioinformatical education |
5.6. |
Ivana Milićević, Dubravka Papić-Damjanović, Ivan Milićević, Ivana Antović
Primena informacionih tehnologija u praćenju potrošnje rezervnih antibiotika |
5.7. |
Sulejman Meta
Obrazovna tehnologija u određivanju prirasta drveta |
5.8. |
Snežana Dragićević, Slađana Savić
Primena virtuelne laboratorije vltermo u analizi prostiranja toplote |
5.9. |
Snežana Dragićević, Slavica Gospavić
Primena virtuelne laboratorije vltermo u analizi termodinamičkih kružnih procesa |
5.10. |
Čedomir Ivanović, Dragana Čarapić
Informaciono-komunikacione tehnologije i bezbednost dece u OŠ |
5.11. |
Maja Timovska
Improving fire safety in schools |
5.12. |
Živomir Lazarević, Ljiljana Božić
Informatičko obrazovanje u KP zavodima |
5.13. |
Mladen Polić, Dejan Vujičić, Dijana Jagodić, Žarko Igrutinović
Mogućnost primene Kinect tehnologije u obrazovanju |
5.14. |
Todor Anđić, Milenko Rončević, Branko Marković
Korišćenje programa R-studio za reparaciju podataka |
5.15. |
Danilo Šešelj, Dragan Golubović, Teodora Savić
Svetlosni tragač |
5.16. |
Aleksandar Vasev, Momčilo Vujičić, Nebojša Gijić, Biljana Vasev, Ana Novaković
Male tajne Photoshop alata za kreiranje omota DVD/CDa |
|
|
VI |
EDUCATIONAL TECHNOLOGY |
6.1. |
Miodrag Pantelić, Dragan Golubović, Zora Jugović, Nebojša Stanković
Ekološki problemi |
6.2. |
Petranka Ruseva, Svetlana Vasileva
Cross-curricular teaching of spreadsheets practice in a workshop on english language od the college students |
6.3. |
Kiril Cackov, Despina Sivevska
Computer in methods of teaching nature and society-indispensable factor for the development of individual thought, inventiveness and creativity |
6.4. |
Vesna Kovačević
Age and language learning - how to train the aging brain |
6.5. |
Miroslav Kuka, Metodija Stojanovski, Gordana Stojanoska, Ildiko Đokić
Izmene aktuelnih struktura obrazovnog sistema u funkciji unapređenja procesa edukacije |
6.6. |
Goran Bulatović, Ljiljana Lj. Bulatović, Olja Arsenijević
Konektivizam kao teorijska osnova učenja na internetu |
6.7. |
Ljiljana LJ. Bulatović, Goran Bulatović, Olja Arsenijević
Multimedijska pismenost u pedagoškoj praksi u postmodernizmu |
6.8. |
Olja Arsenijević, Ljiljana Lj. Bulatović, Goran Bulatović
Međukulturne razlike u odnosima prema inovacijama kod studenata medija u Srbiji i Bosni i Hercegovini |
6.9. |
Cvetanka Mitrevska, Vesna Mundiševska-Veljanovska, Gordana Taneska, Vangelka Trajkovska
Primena modela stepenastog učenja pomoću kompjutera |
6.10. |
Dragana K. Markušev
Obrazovna tehnologija i praksa |
6.11. |
Željko Papić, Nenad Nikolić, Veljko Aleksić
Ergonomski dizajn radnog mesta |
6.12. |
Savko Jekić, Dragan Golubović
Praktična primena rezultata ergonomskih istraživanja antropometrijskih mera dece pri projektovanju stolica, klupa i stolova za decu predškolskog uzrasta |
6.13. |
Anja Stojšin, Danijela Jašin, Vladimir Stojšin, Staniša Banjanin, Sandra Banjanin
Interdisciplinarnost i deca sa smetnjama u intelektualnom funkcionisanju |
6.14. |
Andrijana Šikl, Ana Novković
IKT u kontekstu razvoja problemsko-istraživačke i projektne nastave |
6.15. |
Vesna Milenković, Radojka Krneta, Dragan Golubović
Interaktivna televizija kao savremena obrazovna tehnologija |
6.16. |
Predrag Spasojević, Ana Novković
Evolutivni razvoj obrazovne televizije |
6.17. |
Maja Paunović, Danijel Kadarjan, Branko Bukvić
Proces tranzicije digitalizacije medija u Srbiji |
6.18. |
Jelena Rajović, Sanja Marković, Momčilo Vujičić
Uloga internet rečnika u sticanju novih znanja iz različitih oblasti |
6.19. |
Marija Nešković, Darko Nešković
Značaj interneta u informisanju roditelja u tekući nastavni proces |
6.20. |
Mladen Jovanović, Goran Jovišić
Istraživanje o upotrebi IT roditelja učenika osnovnih škola |
6.21. |
Ana Savković
Ekološke aktivnosti u osnovnoj školi |
6.22. |
Radoje Stopić
Problemi u realizaciji dopunske nastave |
6.23. |
Јаsminа Đorđеvić, Slоbоdаn Vlаtkоvić, Јоvе Таlеvski, Dobri Petrovski
Determinisanost procesa edukacije procesom kritičkog mišljenja |
6.24. |
Mirjana Blagojević
,,Kontrola spolja’’ i ,,samoregulacija’’ sa aspekta bihejvioralnih i kognitivnih teorija |
6.25. |
Aleksandar Ašonja, Danilo Mikić
Razvoj kardanskih vratila kroz istoriju |
6.26. |
Mitar Lutovac
Nastava orijentisana ka aktivnostima - Priprema za nastavu i elektropneumatike |
6.27. |
Mitar Lutovac
Mehatronika u srednjem stručnom obrazovanju u Crnoj Gori - obrazovni program automehaničar |
|
|
VII |
TEACHER EDUCATION AND LIFELONG LEARNING |
7.1. |
Dragana Milin, Slobodan Morača
Edukacija i trening za upravljanje projektima |
7.2. |
Petar Dmitrović
Doživotno učenje |
7.3. |
Mira Vidaković, Ivan Šćepanović, Vesna Šćepanović
Informacione tehnologije i doživotno obrazovanje |
7.4. |
Vladimir Radovanović, Ljiljana Savić, Stefan Markovic
Permanentno obrazovanje nužnost savremenog doba |
7.5. |
Daniela Minić Aleksić
Kompetencija nastavnika kroz primenu informaciono-komunikacionih tehnologija u nastavi |
7.6. |
Aleksandar Ristić, Željko Vuković
Informatička osposobljenost nastavnika u osnovnom i srednjem obrazovanju u Republici Srpskoj |
7.7. |
Mira Jovanović
Refleksije profesionalnog identiteta predškolskih pedagoga i korišćenje informacionih tehnologija |
7.8. |
Jelena Premović, Ljiljana Arsić, Tamara Premović
Modernizacija stručnog obrazovanja u Republici Srbiji |
7.9. |
Predrag Prtljaga
Kan akademija - nova perspektiva u obrazovanju |
7.10. |
Miloratka Simeunović
Profesionalni razvoj nastavnika |
7.11. |
Mladen Polić, Miloš Marković, Bojana Vesković, Maja Milovanović
Celoživotno učenje kao koncept modernog obrazovanja |
7.12. |
Rada Karanac, Željko M. Papić, Slavica Jašić
Mekdonaldizacija u INSET-u |
7.13. |
Nataša Nikolić Gajić, Nevena Perić
Autonomija nastavnika u osnovnoj školi |