Conference Faculty of Technical Sciences Čačak 25th – 27th May 2018 |
PLENARNA PREDAVANJA
Prof. dr Damir Purković, Sveučilište u Rijeci, katedra za Politehniku
“Conceptualization of Technology as a Curriculum Framework of Technology Education”
Damir Purković radi kao docent za naučnu oblast društveno-obrazovnih nauka na Filozofskom fakultetu u Rijeci, Hrvatska, i kao stručni saradnik za grupu metodičkih predmeta na odseku za politehniku. Od 2009. godine radi na mestu predavača za oblast elektro-energetika, u okviru interdisciplinarnih inženjerskih nauka. Doktorirao je na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu, Sveučilišta u Splitu, u interdisciplinarnim oblastima obrazovnih nauka. Izabran je za docenta u interdisciplinarnim oblastima prirodno-matematičkih nauka na Sveučilištu u Rijeci. Autor je velikog broja naučnih i stručnih radova iz oblasti obrazovnih nauka, kao i inženjerskih i računarskih nauka. Autor je nekoliko univerzitetskih publikacija i urednik časopisa Politehnika. Učestvovao je na brojnim međunarodnim konferencijama kao predavač i predavač po pozivu. Spoljni član je naučnog veća za obrazovanje i školstvo (HAZU).
Prof. dr Ivan Luković, Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka
“Formal Education in Data Science – A Perspective of Serbia”
Ivan Luković radi kao redovan professor na Fakultetu tehničkih nauka, Univerziteta u Novom Sadu. Njegove oblasti interesovanja obuhvataju baze podataka i softversko inženjerstvo. Autor je i koautor preko 150 naučnih radova, 4 knjige, 30 projekata i softverskih rešenja. Diplomirao je na Vojno-tehničkom fakultetu u Zagrebu 1990. godine. Magistarske studije je završio na Elektrotehničkom fakultetu, Univerziteta u Beogradu 1993. godine, a zvanje doktora nauka je stekao na Fakultetu tehničkih nauka, Univerziteta u Novom Sadu 1996. godine. Trenutno je zaposlen kao redovni professor na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu, gde drži predavanja iz nekoliko predmeta iz oblasti računarstva i informatike.
Dr Dragica Pavlović Babić, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet; predsednik Društva istraživača u obrazovanju u Srbiji, rukovodilac nacionalnog projekta OECD/PISA
“New approaches in designing educational assessment instruments and its use in international (assessment) studies: What's new in PISA 2018?”
Dragica Pavlović Babić je zaposlena kao viši istraživač na Institutu za psihologiju, Univerziteta u Beogradu i kao vanredni profesor na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Njene oblasti interesovanja i istraživanja uključuju kvalitet i jednakost u oblasti obrazovanja i ocenjivanja akademskih postignuća. Sa više od 20 godina profesionalnog iskustva u obrazovnom sektoru, učestvovala je u razvijanju programa obuke nastavnika kao i donošenju odluka u obrazovnoj politici zasnovanih na istraživačkim podacima. Od nedavno radi kao koordinator projekta za razvoj okvira za praćenje inkluzivnog obrazovanja i sveobuhvatne procene specijalnog obrazovanja u Srbiji. Konsultant je UNICEF-a, kancelarija u Beogradu. Ima iskustva u radu sa EU, OECD i projektima koje finansira svetska banka, kako u Srbiji, tako i u regionu i šire. Član je stručnog odbora EERA, ISCAR-a i predsednik je Društva istraživača u obrazovanju u Srbiji, kao i član Društva psihologa Srbije i stručnog odbora Istraživačke stanice Petnica. Od 2001.godine, rukovodilac je nacionalnog projekta za program procenu učeničkih postignuća (PISA) koji se, u organizaciji OECD-a sprovodi od 2000. godine.
<