Захваљујући успостављеном уговору са компанијом Microsoft, сви студенти и запослени на Факултету техничких наука могусе регистровати за бесплатно коришћење најновијих сервиса за едукацију, умрежавање и сарадњу у облаку – Office 365 for Education.
Ове сервисе користи преко 110 милиона студената и наставника у водећим светским универзитетима, факултетима и школама. Сада студенти и запослени на Факултету техничких наука у Чачку такође могу користити најсавременије сервисе за едукацију и сарадњу.
Office 365 for Education представља колекцију услуга која вам омогућава да сарађујете и делите школске задатке. Доступна је бесплатно за наставнике који су тренутно запослени у академској институцији и студенте који тренутно похађају часове у њој. Услуга обухвата Office Online (Word, PowerPoint, Excel и OneNote), 1 TB OneDrive складишта, Yammer, SharePoint, као и друге корисне сервисе.
Office 365 for Education обезбеђује познате, ажурне алатке које помажу студентима и наставницима да боље комуницирају, сарађују и постигну више. Office 365 не само да помаже студентима у бољем организовању, учењу и сарадњи – коришћењем Office 365 сервиса, студенти стичу знања и вештине које су изузетно тражене код послодаваца и које ће им користити на будућим пословима.
Office 365 for Education обезбеђује познате, ажурне алатке које помажу студентима и наставницима да боље комуницирају, сарађују и постигну више.
Креирајте, организујте и сарађујте у било ком тренутку, на рачунару, таблет рачунару или телефону
Искусите квалитетно и интерактивно учење помоћу јединствених и флексибилних алатки за сарадњу
Уживајте у приступу најновијим верзијама Office апликација, функција и услуга
Подршка за учење у било ком тренутку, на било ком месту, која истовремено гарантује безбедност и приватност података
Онлајн апликација за електронску пошту. За кориснике факултета доступан је домен @ftn.edu.rs и сандуче са 50 GB простора. Омогућава читање и слање порука из било које друге веб мејл апликације, а може се приступити са свих типова уређаја (рачунар, таблет, мобилни телефон).
Сарађујте са академским радницима и наставним особљем на пројектима користећи локације тима на којима се сродни документи, белешке, задаци и разговори чувају организовани на једном месту.
Поједноставите заједнички рад. Planner олакшава прављење и дељење наставних планова, организовање и додељивање задатака на часу и ћаскање о материјалу на ком радите.
Правите и делите интерактивне наставне материјале, презентације и пројекте. Sway вам помаже да реализујете дизајн професионалног изгледа помоћу текста, слика, видео записа и других елемената.
Студенти и наставници добијају верзије програма Word, PowerPoint, Excel и OneNote на мрежи, којима је могуће мењати документа постављена на OneDrive, отварати прилоге у електронској пошти, итд.
Гарантованих 99,9% оперативног рада, подржан уговор о нивоу услуга
Веб подршку на ИТ нивоу и телефонску подршку 24/7 за критичне проблеме
Active Directory интеграцију за једноставно управљање акредитивима и дозволама корисника
Првокласну безбедност података
Руководилац FTN Office 365 сервиса је др Ненад Стефановић, Microsoft Innovative Education Expert
Администратор за кориснике Office 365 сервиса на ФТН је мр Младен Јањић, предавач
На почетку школске године врши се креирање Office 365 налога за нове студенте према подацима добијеним од студентске службе, а подаци о налогу прослеђују се сваком студенту на приватну e-mail адресу коју су унели у одговарајуће поље приликом пријаве за пријемни испит (за студенте 1. године који су пријемни полагали на ФТН у Чачку) или приликом уписа (за студенте који су прешли са других факултета или им је признат пријемни испит положен на другом факултету).
Ако се на ФТН уписујете први пут након предвиђеног рока
(накнадни упис, регулисање статуса, итд.), а немате Office 365 налог на ФТН, захтев за отварање налога шаљете администратору:
мр Младен Јањић
(administrator@ftn.edu.rs)
уз обавезно укључивање следећих података:
Захтеви који су непотпуни или садрже непристојне речи биће обрисани без додатних образложења или одговора.
Напомена: На све захтеве добијене путем мејла се редовно одговара, међутим у случају да сте захтеве послали са Gmail адресе, постоји одређена вероватноћа да је наш одговор завршио у SPAM категорији, тако да је неопходно да редовно проверавате на свом Gmail налогу категорију са нежељеном поштом. У мањем броју случајева се дешава да Gmail уопште не испоручи наш одговор нити о томе пошаље обавештење нама као пошиљаоцу или вама као примаоцу. Овај проблем није до нас, већ до Gmail агресивног алгоритма за филтрирање мејлова, о чему постоје бројни текстови на интернету.
Ако сте послали све податке неопходне за креирање налога, у случају да у року од 24 сата (радним даном, викендом 24-72 сата) нисте у Inbox свог приватног налога добили податке за прво логовање, обавезно проверите SPAM фолдер/категорију. У случају да ни тамо нисте добили поруку, морате решити проблем са e-mail провајдером. Ако је у питању Gmail, можете ОВДЕ прочитати упутство за решавање евентуалних проблема.
У крајњем случају, можете поступити исто као у случају заборављене шифре.
Студентски налози се креирају према броју индекса, тако да је нпр. за број индекса
444-2019 кориснички налог 444-2019@ftn.edu.rs,
а за логовање на Office 365 користи се цела e-mail адреса као корисничко име.
За студенте струковних студија уписане закључно са 2022/2023. годином додаје се слово „s“ испред знака „@“, односно нпр. 444-2019s@ftn.edu.rs,
а од 2023/24. године студенти основних струковних студија добијају четвороцифрен број индекса,
тако да је нпр. за број индекса 1024/2023 кориснички налог 1024-2023@ftn.edu.rs.
Студенти мастер струковних студија уписани до 2022/2023. године у налогу имају суфикс „ms“.
При логовању факултетским налогом на Office 365 портал не смете бити улоговани у истом web browser-у својим приватним Microsoft налогом. У случају да за друге активности користите приватан Microsoft налог, најбоље је да факултетским налогом приступате Office 365 порталу користећи други web browser, или у истом покренути приватан прозор (Chrome: Incognito mode, односно Режим без архивирања; Firefox: Private Window, односно Приватно прегледање).
Приликом првог логовања уноси се привремена шифра коју сте добили на приватну e-mail адресу, као и стална шифра, која мора испуњавати одређене критеријуме:
У случају промене студијског програма (прелазак на други студијски програм истог нивоа студија или упис студијског програма на вишем нивоу студија након завршетка претходног нивоа студија), НЕ отвара се нови налог, већ се врши измена старог налога у складу са новим бројем индекса, при чему се шифра и чланство у свим групама и тимовима не мења. Ако сте заборавили шифру, онда се приликом измене налога иста може ресетовати и у одговору на захтев о измени налога биће вам прослеђена и нова привремена шифра. За измену налога неопходно је на E-mail адресу подршке за Office 365/Teams на ФТН (administrator@ftn.edu.rs) послати захтев за измену налога и следеће податке:
Захтеви који су непотпуни или садрже непристојне речи биће обрисани без додатних образложења или одговора.
Напомена: На све захтеве добијене путем мејла се редовно одговара, међутим у случају да сте захтеве послали са Gmail адресе, постоји одређена вероватноћа да је наш одговор завршио у SPAM категорији, тако да је неопходно да редовно проверавате на свом Gmail налогу категорију са нежељеном поштом. У мањем броју случајева се дешава да Gmail уопште не испоручи наш одговор нити о томе пошаље обавештење нама као пошиљаоцу или вама као примаоцу. Овај проблем није до нас, већ до Gmail агресивног алгоритма за филтрирање мејлова, о чему постоје бројни текстови на интернету.
Ако сте послали све податке неопходне за измену налога, у случају да у року од 24 сата (радним даном, викендом 24-72 сата) нисте у Inbox свог приватног налога добили податке за прво логовање, обавезно проверите SPAM фолдер/категорију. У случају да ни тамо нисте добили поруку, морате решити проблем са e-mail провајдером. Ако је у питању Gmail, можете ОВДЕ прочитати упутство за решавање евентуалних проблема.
У крајњем случају, можете поступити исто као у случају заборављене шифре.
У случају да сте заборавили шифру, а нисте при првом логовању или накнадно у систем додали број мобилног телефона и/или приватну e-mail адресу, морате нам се обратити за ресетовање шифре, након чега ћете морати да поновите поступак као код првог логовања након креирања налога.
Исти поступак важи и ако вам је налог креиран на основу списка добијеног од студентске службе, а мејл са подацима о налогу нисте добили или је завршио у СПАМ категорији (одакле се у случају Gmail сервиса брише након 30 дана), с тим што се у случају Gmail сервиса за мањи број корисника дешава да уопште не добију e-mail са подацима о налогу, што је проблем њиховог налога и Gmail сервиса - Gmail има веома агресивно филтрирање мејлова, па је потребно чешће пратити СПАМ категорију и за корисне мејлове променити статус, тј. означити их као корисне, како би алгоритам „научио“ да убудуће такве поруке не третира као спам.
За ресетовање шифре морате на адресу администратора (administrator@ftn.edu.rs) послати следеће податке:
Захтеви који су непотпуни или садрже непристојне речи биће обрисани без додатних образложења или одговора.
Да бисте могли сами да ресетујете шифру, потребно је да у систем унесете број свог мобилног телефона и/или приватну e-mail адресу, као на следећој слици:
Избором опције Add method можете додати број мобилног (alternate phone), приватну e-mail адресу, број фиксног телефона у канцеларији, или мобилну апликацију за аутентификацију (Authenticator app) која омогућава логовање са других уређаја без шифре уз помоћ привременог кода.
Добродошли на Office 365 систем Факултета техничких наука у Чачку Универзитета у Крагујевцу.
Факултет техничких наука у Чачку, као један од лидера на пољу дигиталне трансформације образовања, настоји да студентима пружи најсавременије дигиталне сервисе за наставу, учење, сарадњу, комуникацију и друштвено умрежавање. У складу са тим, свим студентима, су креирани бесплатни налози на факултетском Office 365 систему у облаку.
Сваки студент ће добити своју личну е-маил адресу и преко 30 бесплатних дигиталних сервиса. Студенти су дужни да искључиво користе факултетску е-маил адресу (или друге сервисе за комуникацију – Teams или Yammer) за комуникацију са наставницима, асистентима и службама на Факултету.
Корисничко упутство за прве кораке (пријава на систем и основна подешавања) можете погледати у овом документу.
Подаци за приступ Microsoft Office 365 for Education платформи су:
*)За студенте налог се креира према броју индекса тако да је нпр. за број индекса 101/2020 кориснички налог:
101-2020@ftn.edu.rs | академске студије |
101-2020s@ftn.edu.rs | основне струковне до 2022/2023. године |
101-2020ms@ftn.edu.rs | мастер струковне до 2022/2023. године |
*)За студенте уписане на струковним студијама од 2023/2024. године, налози су по истом обрасцу као за академске студије, тј. нема суфикса „s“ и „ms“, већ су налози нпр. за индексе 1001/2023 и 1501/2023:
1001-2023@ftn.edu.rs | основне струковне студије од 2023/2024. године |
1501-2023@ftn.edu.rs | мастер струковне студије од 2023/2024. године |
Приликом првог приступа платформа захтева постављање сталне шифре, након чега имате могућност да додате контакт податак за верификацију налога (приватна e-mail адреса или број мобилног телефона). Овај контакт се користи за омогућавање приступа у случају да заборавите шифру.
За приступ користите Microsoft Teams сервис (десктоп апликација, web browser сервис или мобилна апликација). За сваки предмет биће креиране виртуелне учионице (тимови) и студенти ће бити додати у одговарајуће тимове према години коју су уписали. Уколико студенти нису придружени одговарајућем тиму, могу се јавити предметном наставнику или асистенту, који ће их додати у тим. Студенти су обавезни да за сву комуникацију са наставницима и службама факултета користе факултетску e-mail адресу, односно друге Office 365 сервисе за комуникацију (Teams или Yammer).
Office 365 платформа се може користити за приступ виртуелним учионицама, домаћим задацима и онлајн тестовима, постављање и дељење докумената (OneDrive/Sharepoint/Exchange са 100GB приватног простора за складиштење), E-mail комуникацију (50GB за мејлове, укључено у квоту од 100GB у претходној ставиц), сарадњу током израде семинарских радова и реализације пројеката, као и за комуникацију са другим студентима, наставницима и сарадницима Факултета (Teams, Yammer), креирање личних и других презентација (Sway апликација), video chat (Flipgrid), календар, Office online апликације, итд.
Office 365 систем се може користити путем свих новијих веб браузера. За приступ систему преко мобилних уређаја, већина апликација је доступна за Android и iOS платформе (Outlook, Teams, Yammer, SharePoint, OneDrive, Stram, OneNote, итд.).
Office 365 платформа пружа студентима ефикаснији рад, већу продуктивност и бољу повезаност. Студенти могу користити Office 365 сервисе за различите активности:
Такође можете погледати следеће садржаје: