Основни циљ Факултета техничких наука у Чачку се огледа у образовању високо компетентних кадрова из области технике, технологије, организације и управљања. Циљеви студијског програма Производни менаџмент су у потпуности у складу са наведеним циљевима, будући да се огледају у формирању стручњака чије образовање је интердисциплинарно и укључује едукативне основе из области техничких наука али и економије и менаџмента.
Поред усклађености са циљевима Факултета, циљеви студијског програма су усклађени са Стратегијом и политиком привредног развоја Републике Србије која предвиђа јачање образовних капацитета техничких факултета, са фокусом на развијање практичних вештина, креативности и лидерства у свим областима инжењерства, као и реализацију мултидисциплинарних студијских програма.
Структура и сврха студијског програма ОСС Производни менаџмент, детерминисана је следећим општим циљевима:
- школовање кадра за потребе привреде у окружењу који ће да обавља управљачке (менаџерске) функције на првом (оперативном) и другом (средњем) нивоу индустријског менаџмента, почев од малих, преко средњих па до великих и сложених пословно-производних система;
- школовање кадра за обављање стручних послова у производним системима из области организације, планирања и управљања производним процесима;
- школовање предузетника за обављање самосталног бизниса у области производње;
Глобалним циљевима студијског програма ОСС Производни менаџмент би се могли сматрати и образовање менаџера у домену развоја особина за кооперативност и комуникативност, способности креативног размишљања, те критичког и аналитичког мишљења, самосталног и тимског рада, као и способности доношења пословних одлука у ситуацијама неизвесности на свим нивоима одлучивања; Овладавање специфичним практичним вештинама потребним за оптималан професионалан рад, развој способности и вештина за саопштавање и излагање резултата стручној и широј јавности, развијање нивоа знања и свести код студената за потребом перманентног образовања и стручног усавршавања.
Савладавањем студијског програма Производни менаџмент, студенти стичу опште и предметно-специфичне способности које су у функцији квалитетног обављања стручне делатности у области индустријског инжењерства и инжењерског менаџмента. Поменуте компетенције им омогућавају рад на развојним и руководећим пословима и преузимање најодговорнијих послова у производно-пословним системима у условима савременог пословања.
Опште способности укључују:
- способности управљања и вођења сложеном комуникацијом са инжењерском заједницом и друштвом у целини;
- спремност за сарадњу са локалним и међународним друштвеним и стручним окружењем уз поштовање принципа професионалне етичности;
- вештине приступа стручним и научноистраживачким информацијама у сопственом подручју рада;
- овладавање методама, поступцима и процесима научних и примењених истраживања у области инжењерског менаџмента;
- пружање доприноса развоју друштва преко знања, компетенција и вештина које је стекао током студија;
- способност за самостални рад и рад у интердисциплинарним тимовима;
- способност критичког и самокритичког мишљења и приступа раду.
Јединствене предметно-специфичне компетенције које се стичу савладавањем СП Производни менаџмент укључују:
- препознавање и разумевање функције најважнијих машинских елемената, анализу сила и момената (статика), упознавање са основама кинематике и отпорности материјала,
- развијање вештина за анализу и синтезу при решавању сложенијих проблема уз критички и самокритички приступ при изналажењу реалних и употребљивих решења, читање конструкционе и технолошке документације,
- истраживање тржишта, разумевање животног века производа и елемената маркетинг микса,
- руковођење на првом (оперативном) и средњем нивоу менаџмента,
- утврђивање и анализирање норматива,
- планирање производње и дефинисање компонентних планова (материјал, алат, делови, производни капацитети),
- пројектовање оптималног производног циклуса,
- лансирање документације за појединачну и серијску производњу и управљање производним процесима,
- утврђивање и анализирање цене коштања сложеног производа,
- утврђивање губитка и мере искоришћења производних капацитета,
- дефинисање одговарајућих модела и оптималне структуре производног програма,
- дефинисање одговарајућег модела у циљу доношења пословних одлука и предвиђање могућих стања у случајевима неизвесности будућих догађања,
- реализовање производње по поруџбини по принципима савремене производне доктрине и
- осмишљавање бизнис плана и реализација у домену индустријске производње;
- коришћење специјализованих рачунарских програма из области примене рачунара за израду техничких цртежа и пројектовање, како у равни-2D тако и у простору-3D.
- рад са различитим типовима апликативних софтвера који неопходни за успешан рад пословно-производних система.
Исход процеса учења СП ОСС Производни менаџмент је у складу са законом који утврђује национални оквир квалификација. Сходно улози и задацима производног менаџера, свршени студент треба да:
- буде оспособљен за самостално обављање најодговорнијих пословних активности, односно ефикасно организовање, управљање, вођење и контролу пословних процеса у производно-пословним системима у сагласности са условима у окружењу;
- поседује напредна стручна знања која се односе на теорије, принципе и процесе планирања, организовања, вођења и контроле технолошки и других радних процеса, укључујући вредновање, критичко разумевање и примену у области рада;
- буде оспособљен да самостално и са пуном одговорношћу води пројекте изградње и развоја пословних система и врши евалуацију развојно-инвестиционих пројеката;
- поседује способности за одговорно вредновање стратешких развојних могућности пословних система;
- анализира и вреднује различите концепте, моделе и принципе теорије и праксе из области менаџмента, унапређујући постојећу праксу;
- буде обучен за структурно размишљање које води делотворном раду и развоју производно-пословних система у условима пословања у нашој земљи уважавајући развојне потребе привреде и друштва;
- буде оспособљен за сагледавање потреба предузећа, краткорочног и стратегијског планирања развоја;
- примењује вештине успешне комуникације у интеракцији и сарадњи са инжењерском заједницом и друштвом у целини;
- примењује етичке стандарде своје професије;
- контролише рад и резултате других ради унапређења постојеће праксе.