Прихватам
Овај сајт користи колачиће, уколико наставите са његовим коришћењем сматра се да сте сагласни са нашом политиком приватности.

Стручна школска пракса студената – будућих професора

20. 06. 2019

И ове године студенти Интегрисаних академских студија техника и информатика су у летњем семестру успешно реализовали стручну праксу у школама у окружењу, а искуства са праксе поделили са колегиницама и колегама у понедељак 17. јуна.

Студенти треће, четврте и пете године ових петогодишњих интегрисаних студија били су заједно на Конференцији ИТОП 2019, у посети Школи за основно и средње образовање „1. новембар“ у којој су доживели неке специфичности рада са ученицима са развојним тешкоћама или хендикепима, а од почетка марта до краја маја у основним и средњим школама на часовима Технике и технологије, Техничког и информатичког образовања, Информатике и рачунарства и Рачунарства и информатике, али и појединих општеобразовних предмета код наставника – ментора са којима Факултет сарађује

Студенти III, IVи Vгодине на Конференцији ИТОП 2019

Опробавајући се у различитим наставничким улогама, гледајући школски живот сада из другог угла – не више само ученичког, студенти су доживели лепоту наставничке професије, препознавали њене вредности и изазове, али и сагледавали шта су све на путу да постану наставници научили на Факултету.

Коментаришући своја искуства, студенти завршне пете године (Јелена Вранешевић, Никола Ђокић, Марко Кушић, Срђан Ковачевић, Војкан Маричић, Марко Пантовић, Милош Парезановић и Јелена Штављанин) , ускоро мастер професори технике и информатике, којима је рад у школи блиска будућност, о пракси су рекли и следеће:

„Поучени искуством из треће студијске године, када смо реализовали стручну школску праксу 1, колега и ја смо желели и завршну праксу у петој години да реализујемо у истој школи, код истe наставнице, и добили смо шансу да самостално реализујемо часове, укључујемо се у све активности менторке, добијали смо од ње пуну подршку, и постајали све спремнији за будући рад у настави, надамо се ускоро“, речи су Марка Пантовића.

Марко Пантовић за катедром

"С обзиром да је пракса реализована у другом полугођу, на предмету Техника и технологија смо више пратили часове вежби, и морам да признам да је било велико задовољство пратити такве часове и рад ученика, и помагати им колико год је било потребно. Морам да истакнем и то да је већина ученика самостално и са великом одговорношћу и прецизношћу одрадила све потребне вежбе, што је за нас била инспирација да их пратимо и помажемо“, рекла је Јелена Вранешевић.
Марко Кушић је, истичући да је његова наставница–менторка имала поверења да он потпуно самостално ради са ученицима на часу, рекао и следеће: „Било је то велико искушење, али уз менторкине сугестије, савете, успео сам да одржим наставу и да надаље све радим сам са ученицима како бих стекао више искуства и више тога научио. Желео сам да ову завршну праксу реализујем у свом граду – Ивањици – можда ближе потенцијалном радном месту. Из дана у дан све је било боље, тако да сам пожелео да радим одмах, што ће ускоро бити могуће када положим завршне испите и одбраним мастер рад.“

Војкан Маричић са ученицима на часу

На Факултету техничких наука у Чачку, основаном као Педагошко-технички факултет 1975. године, од оснивања се школују наставници – будући професори техничко-технолошких наставних дисциплина, а од 2009. године су активне Интегрисане академске студије Техника и информатика чијим завршавањем студенти постају мастер професори технике и информатике остварујући 300 ЕСПБ.